Базар Автоновини Статті Додати оголошення

Витрата палива недорогих авто: порівняння та висновки

Точніше кажучи, начебто всі й приділяють витраті бензину увагу, намагаються дізнатися це число, взяти до відома - але не більше того. Скажімо, навряд чи трохи підвищена номінальна витрата палива змусить людину відмовитися від дешевої марки, що їй сподобалася.

Зрештою, для більшості сучасних легковиків цей параметр знаходиться в межах 4-14 літрів на 100 кілометрів при всіх трьох видах руху (міський, заміський і змішаний цикл) при середньому показнику 8 сантілітров / км при змішаному циклі. Так що варіабельність не настільки й велика. Здавалося б, ну, 6 літрів, ну, 9 літрів, а літр АІ-95 коштує долар, навіть менше - так що, обмірковувати якісь три долари на цілу сотню кілометрів?

Проте з часом цей параметр стає важливим - особливо для тих, хто їздить на машині щодня в мегаполісі, а іноді й далеко за місто. Тобто для тих, хто накаутує за тиждень не менше 100-200 кілометрів, а за рік - десять і більше тисяч кілометрів. До речі, особливістю нинішньої зими в Києві була величезна, мало не дворазова перевитрата палива на розігріві, постійні буксування, складні проїзди неприбраними дворами, стояння в пробках, частих як ніколи. Адже ця перевитрата знаходилася в прямій залежності від базової витрати палива вашого автомобіля.

Тоді-то, при величезному пробігу, різниця у витраті палива дешевих марок машин і «вистрілює». З фінансів. Зрозуміло, цей «постріл» не дуже помітний навіть для тих, у кого грошей завжди та виключно впритул - ну що це за сума: 500 доларів, розподілені на два роки? Однак якщо ви чітко задалися метою фінансово виграти при покупці машини, на якій будете потім щодня їздити, є сенс грунтовніше покопатися - а може, існує модель, яка коштує стільки ж, скільки вибрана вами, але «їсть» менше? А може є марка, дорожча на дві-три тисячі доларів, але при малій витраті бензину вона через три-п'ять років «зрівняється» до вибраної вами, а потім стане і більш вигідною?

 

Нові авто і біля них

Судіть самі. Вибір більшості громадян, які прагнуть придбати нове недороге авто, зараз падає на Daewoo (ЗАЗ) Lanos вартістю від 8000 доларів (тут і далі, щоб не вдаватися в нескінченні технічні нюанси, беремо найдешевшу модифікацію тієї чи іншої моделі). Всі види цієї марки мають немалу витрату палива, яка на різних ресурсах вказується по різному, але в будь-якому випадку, в міському та змішаному циклах вона перевищує 10 літрів бензину (або майже 10 доларів) на сто кілометрів шляху. У той же час, за ті ж 8 тисяч американських одиниць можна купити і авто Geely CK, витрата палива у якого безсумнівно майже в півтора рази менше. Підсумок: при пробігу 15 000 кілометрів (вважаючи, в середньому, весь пробіг у змішаному циклі) накопичується різниця в 500 доларів (див. таблицю після тексту).

Попутно вгадаю заперечення читачів. Так, китайська Geely, кажуть, помітно поступається у витривалості деталей південнокорейської Daewoo, у тому числі й вітчизняним різновидам останньої. Але все-таки при цьому не факт, що плановий дрібний ремонт машини з Піднебесної буде на кожні 15 000 кілометрів пробігу відразу на 500 доларів дорожчим, ніж плановий ремонт Lanos (який і йому при такому використанні буде потрібно).

У наступному ціновому діапазоні аналогічна історія з також дуже популярними машинами вартістю 13-18 тисяч доларів (за нову машину) Chevrolet Aveo і Lacetti, що мають велику витрату палива. Близьку до них ціну мають Kia Cerato, Renault Megane, іранська версія Peugeot 206 - у яких витрати бензину малі, а в разі Kia надмалі. Більш того, за ціну зазначених легкових Chevrolet можна придбати цілий кросовер (машина зовні - на порядок вище показністю) Nissan Note, який «їсть» взагалі аскетично - рекордні 4-5 літрів на сто кілометрів заміської траси.

 

Авто б / у - порівнянні ціни і їх перетікання одне в одного

У разі купівлі не нових авто дешевих марок при строгому детальному обліку вартості палива на великий багаторічний пробіг виникає цікавий казус. Марки, які в новому вигляді коштували 10-15 тисяч доларів, за три-п'ять років використання дешевшають на 4-5 тисяч доларів. Дуже дешеві марки (4-9 тисяч доларів) дешевшають у тому ж віці не більше ніж на 2-3 тисячі доларів, бо у дешевого, але іміджевого товару завжди менше можливості для дисконту. Ціни наближаються один до одного - і ось тут-то й можна вибрати дорожчу модель з надмалою витратою бензину та виграти за кілька років різницю ціни цієї моделі з більш дешевою маркою.

Так, згаданий Daewoo (ЗАЗ) Lanos або «малятко» Daewoo Matiz 2005-06 років в гарному стані зараз можна купити не менш ніж за 5-6 тисяч доларів. Тоді як аналогічні за типом моделі другий південнокорейської марки, Kia - Cerato і «малятко» Picanto - можна знайти в тому ж віці за 7-9 тисяч доларів. При цьому кожна тисяча кілометрів в міському циклі дають різницю у витраті бензину - від 70 доларів між Lanos і Cerato, від 40 доларів між Matiz і Picanto - на користь Kia. Висновок: при пробігу 40-50 тисяч кілометрів ціни обох пар за формулою «ціна плюс вартість бензину за весь шлях» досягають однієї і тієї ж величини 10-11 тисяч доларів, тобто зрівнюються. Після чого користуватися Kia стає вигідніше.

Аналогічно, в наступному ціновому діапазоні Mitsubishi Colt в трьох-п'ятирічному віці можна знайти за 11-12 тисяч доларів, а Chevrolet Lacetti - за 9-10 тисяч. При цьому після 40-50 тисяч кілометрів пробігу сукупна ціна за вищевказаною формулою обох марок досягає 14-15 тисяч, після чого Mitsubishi буде давати фінансовий виграш. При цьому не виключено, що за якістю згаданий «японець» виявиться ще й вище інших машин.

Подібні приклади-викладки - нехай вони й дуже приблизні - можна наводити нескінченно

 

Постскриптум

У західній психології є такий термін: «перевага авансових навантажень» (або «початкових навантажень»). Це словосполучення означає, що багатьом людям у багатьох ситуаціях важко винести постійне навантаження, рівномірно розподілене на довгий час. І замість цього вони вважають за краще виконувати велику частину всього самого важкого відразу, спочатку - після чого розслабляються і виконують уже мінімальне розподілене навантаження.

Вам особисто по собі знаком такий тип мислення та дій? Якщо так - подумайте, а чи не краще відразу витратити на пару тисяч доларів більше та купити машину з меншим «апетитом», ніж витратити ті ж пару тисяч протягом декількох років при щотижневій заправці машини. Чи не виявиться вам стократно приємніше заправлятися рідше, витрачатися на це менше? Все-таки, покупка машини пройде й забудеться - а заправлятися доведеться постійно, багато місяців і років ...

Наостанок для простоти сприйняття своїх тез я привів таблицю, в якій для деяких марок нових авто вказані ціни, витрата бензину АІ-95 і вартість проїзду 15 тисяч кілометрів (для спрощення ціна літра бензину прийнята рівною одному долару), а також сукупний параметр «сума ціни та проїзду 15 тисяч кілометрів». Саме в цій «сукупній» останній колонці, порівняно з колонкою другою, можна побачити, як однаково коштують моделі після великого проїзду починають обходитися покупцеві в різну ціну.

Зрозуміло, така таблиця вельми недосконала. Адже кожна марка має безліч різновидів, що сильно відрізняються і в ціні, і у витраті палива; дані з витрат бензину сильно відрізняються в різних джерелах (не кажучи вже про свідоцтва автолюбителів на цю тему на спеціальних форумах); ціни на застарілі моделі змінюються; використання дизеля та газових установок взагалі змінює всі розклади ... і так далі.

Так що ця таблиця - ніяк не точна цифрова фіксація поточного стану справ. Це лише приблизна ілюстрація основної тези статті. А теза сама звучала так - витрата палива є число, з яким перед вибором і покупкою авто варто серйозно попрацювати.

Марка

підвид за об'ємом двигуна

мін. ціна нового авто серій 2008-09,

тис. дол. на 22.02.2010

Витрата бензину в змішаному циклі,

см3/км

Вартість проїзду 15 000 км у середньо-змішаному циклі, дол.

Вартість машини і бензину на 15 тис. км, тис. дол.

Сhery QQ, 1,1

5

7,5

1225

6,23

UZ-Daewoo Matiz 0,8

7

8

1200

8,2

VAZ Kalina

7,5

8

1200

8,7

ZAZ Sens 1,3

7,5

9

1350

8,85

ZAZ Lanos 1,6

8

11

1650

9,65

Geely CK 1,3

8

7

1150

9,15

Dacia Logan 1,4

9

8,5

1275

9,2

Renault Logan 1,4

10

8,5

1275

9,2

Fiat Punto Сlassic 1,2

10,5

7,6

1140

11,64

Kia Picanto 1,1

10,5

5

750

11,25

IR-Peugeot 206 1,4

12

7

1150

13,15

Chevrolet Lacetti 1,6

13

9,1

1365

14,37

Nissan Micra 1,2

13

5,8

870

13,87

Nissan Note 1,4

14

6,3

945

14,95

Renault Megane 1,4

14

6,8

1020

15,02

Kia Cerato 1,6

14,5

4,9

735

15,24

Chevrolet Lacetti 1,8

15

12,5

1875

16,88

Mitsubishi Colt 1,3

18

5,8

870

18,88

Джерело: