Вже зараз можна сміливо говорити, що автомобіль в Україні стає розкішшю, а не засобом пересування.
Відправивши на пенсію «Таврію» з «Славутою», Україна фактично залишилася без доступних авто. Запорізькі автомобілі, дітища вітчизняного автопрому, предмет глузувань і тема анекдотів, воістину була «народним автомобілем».
У докризові часи можна було обзавестися новенькою «Таврією» за 15-17 тис. грн (у той час $3 -3,5 тис. за курсом того часу), «Славута» коштувала трохи дорожче.
Перед зняттям з виробництва продукт запорізького автомобільного заводу тягнув на 38,5 тисяч гривень (майже $5 тис.).
Прийшлий на заміну ЗАЗ Forza, ніяк не виглядає рівноцінною компенсацією - ціни на авто в самій скромній комплектації стартують від 80 тис. грн.
«Виробники дивляться, наскільки їм вигідно випускати конкретний автомобіль. За вищою ціною його ніхто не купить, а продавати за нерентабельною ціною його ніхто не буде, тому й знімають з виробництва», - розповів директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький.
Пропозиції можна перерахувати на пальцях - кілька моделей російських Lada, узбецькі Daewoo, Sens вітчизняного складання і китайці Chery.
До речі, автомобілі вартістю до $10 тис. одна з найбільш продаваних ніш України, вона займає близько 25% ринку.
За прогнозами фахівців, аналогів «Таврії» чи «Славути» в Україні вже не буде.
Тенденції свідчать про те, що в найближчий рік вартість найдешевшого автомобіля стартуватиме з 80 тисяч гривень.