Яке масло лити? Коли міняти? А чи підійде воно для моєї машини? Яке масло потрібно заливати на зиму, а яке на літо? У мене спортивний стиль їзди, яке масло ви мені порадите? Я працюю в таксі і двигун майже не глушиться, що ви мені можете запропонувати? У мня машина не сходить із траси цілодобово в рейсі, я втомився через кожні десять тисяч міняти масло, може ви мені допоможете? Такі, і багато схожих питань ставлять водія, коли приходить час міняти масло, або ви тільки що купили машину і хочете зробити заміну всього масла, тому, що не впевнені в попередньому, яке залишилося від старого господаря. А може ви зробили капітальний ремонт двигуна і не впевнені в словах моториста який каже, що обкатувати автомобіль в перші 500 кілометрів можна на не дорогому маслі.
Звичайно ж, вибір масел величезний, і дуже хочеться не помилитися з вибором, але дуже часто буває так, що багато автомобілістів не звертають на це уваги. Хтось думає, що у нього нова машина й це не настільки важливо, працює двигун ну бог з ним. У кого то старенький автомобіль і немає потреби витрачати на нього купу грошей. Але це не так. Двигун - це серце автомобіля, а масло - це його кров і якісне масло не тільки зберігає, але і продовжує життя вашому движку.
Види моторних масел
Масла бувають мінеральні, напівсинтетичні та синтетичні. Ці масла використовуються як у бензинових, так і в дизельних моторах. Найвищі експлуатаційні характеристики має синтетичне масло , середній пробіг автомобіля на такому маслі становить від 15 000 км до 30 000 км. На другому місці напівсинтетичне масло , машина на такому маслі проїжджає до 15 000 км. І на третьому місці мінеральне , його використовую найчастіше в дешевих стареньких машинках, його пробіг становить від 5000 км до 10 000 км.
Але ці показники приблизні, і залежать вони від того, як ви експлуатуєте вашу машину. Якщо, наприклад ви працюєте в таксі і вам доводиться їздити на короткі дистанції по місту, іноді в очікуванні замовлення ваша машина остигає і раптом замовлення, ви заводите автомобіль і без прогріву починаєте рух, то при такій роботі, ресурс масла зменшується в двоє. Або ви рідко виїжджаєте зі свого гаража і пересуваєтеся по місту короткими перебіжками, то в такому випадку заміну масла теж потрібно робити частіше. Якщо у вас більш нова машина і двигун оснащений гідрокомпенсаторами, то прислухаючись до роботи двигуна, ви можете визначити коли потрібно міняти масло. Адже, якщо масло погане, то тиск у гидрокомпенсатори падає, і зазори клапанів змінюються, відповідно змінюється робота двигуна. Це перший сигнал попереджає Вас, що потрібна заміна масла.
характеристики моторних масел
Цифри, які ви бачите на упаковці, ( 5W-40, 5W-30, 0W-30, 15W-40 ) говорять нам про в'язкість масла і про температурний режим, при якому можна безпечно експлуатувати двигун.
Число 30, 40, 50, 60 - це показана в'язкість масла, чим воно нижче, тим в'язкість менше. Чим це число вище, тим вище в'язкість при високих температурах, а температура масла при експлуатації 100 -150 градусів і вище, це найчастіше залежить від вашої манери їзди. Масла, де стоїть цифра 50, 60 використовують для гоночних машин. Але не варто заливати собі таке масло, якщо воно не передбачене заводом виробником, це може погано скінчитися для вашого автомобіля.
Цифри 0W, 5W, 10W, 15W означають, що двигун можна запускати при температурі -40, -35, -30 і -25 , тобто 0W має температурне значення -40 . Якщо температура повітря нижче, ніж температурна в'язкість своєї оливи, то маслений насос може не впоратися і не закачає масло в систему, і двигун буде працювати на суху, що абсолютно не припустимо.
Правильна заміна масла
Всі масла мають промивні якості, у одних вони краще, в інших гірше. На це теж потрібно звернути свою увагу. Адже якщо масло має гарні миючі характеристики, то зовсім не потрібно купувати промивання для двигуна після кожної заміни масла. Варто тільки злити старе і залити нове. У такому випадку промивка потрібна тільки тоді, коли ви міняєте марку та виробника масла.
Бували випадки, коли люди змінювали масло на клас вище, з хорошими миючими властивостями, і в процесі експлуатації у господарів спалахувала лампочка тиску масла. А розкривши двигун виявилося, що маслозаборнік забитий, а з ним і всі канали по яких проходить масло. Господарі в паніці бігли до продавців масел з претензією, не розібравшись у чому тут справа. А все виявлялося на багато простіше. Погане масло не те що залили, а то яке замінили. Маючи хороші промивні якості нове масло вимило всю ту грязь, яка залишилася від минулого масла, і вона позабивали всі канали.
Джерело: http://lifetips.org.ua/main/806-motorne-mastilo.html