Велика частина російських автомобілів пофарбовані вітчизняними лакофарбовими матеріалами. Великою популярністю при нанесенні лакофарбового покриття користується меламіноалкідна емаль МЛ-12. Перед фарбуванням поверхні виробів попередньо покриваються грунтовкою і шпатлюют. Лакофарбове покриття на основі емалі МЛ-12 стійко до впливу помірного і холодного клімату протягом 3 років.
При ремонтному фарбуванні досить великих поверхонь використовують Фарборозпилювач, а виправлення дефектів на невеликих ділянках виробляють пензлем. В якості грунтовки при ремонтних роботах часто застосовують алкіду грунтовку ГФ 021, При цьому перший шар емалі необхідно наносити на висохлий шар грунтовки. Перед нанесенням другого шару емалі поверхню шліфують.
При проведенні ремонту лакофарбового покриття автомобіля бажано взяти емаль того ж типу, що використовувалася при фарбуванні на заводі. Але якщо це не представляється можливим з яких-небудь причин, то допускається застосування інших емалей. Так, наприклад, дефектні меламіноалкідні емалеві покриття можна ремонтувати нітроцелюлозні емалями (НЦ-11, НЦ 132). Нітроемалі часто використовуються при виправленні невеликих дефектів лакофарбового покриття авто. Їх популярність пояснюється високою швидкістю висихання при кімнатній температурі, тобто не потрібно витрат на високотемпературну сушку покриття. Нітроемалеві покриття легко шліфуються і поліруються, при цьому виходять красиві глянцеві покриття. При необхідності ці покриття легко знімаються розчинниками (ацетон, розчинник 646) або спеціальними засобами.
Також для ремонту невеликих дефектів поверхні можуть використовуватися алкидні емалі. Вони досить зручні в роботі, не підсихають під час фарбування, мають гарне розтікання. Час сушіння таких покриттів при кімнатній температурі – 24-48 годин. Покриття, одержані з застосуванням алкідних емалей, володіють досить високим блиском, непоганими міцністю і захисними властивостями. З вітчизняних лакофарбових матеріалів найбільш близькі до автомобільних і популярні алкидні пентафталеві емалі ПФ 115, ПФ 133. Емалі наносяться на загрунтовану поверхню в 2-3 шари. Гарантована стійкість покриття забезпечується протягом 3 років.
При проведенні фарбувальних робіт нітроемалі необхідно наносити тільки на загрунтувані і висушені поверхні з метою виключення відшаровування лакофарбового покриття. До того ж грунтування поверхні підвищує антикорозійний захист металу. За причини швидкого висихання нітроемалі наносять фарборозпилювачем, в іншому випадку на пофарбованій поверхні можуть залишитися нерівності, поверхня буде неоднорідною. Емаль НЦ-132 випускається заводами готової для фарбування пензлем (НЦ-132 К) або фарборозпилювачем (НЦ-132 П). Емаль НЦ-132К перед нанесенням фарборозпилювачем необхідно розбавити до робочої в’язкості. Для цих цілей можна використовувати розчинники № 646, 647, 648. При ремонті наносять кілька шарів нітроемалі, перший шар сушать при кімнатній температурі протягом 1 години. Останній шар при тій же температурі необхідно висушити протягом доби, і тільки потім можна приступити до шліфування. Слід зазначити, що нанесення на поверхню нітроемалі бажано робити при відносній вологості навколишнього повітря не більше 70%.
Джерело: http://i-avto.com.ua/?p=355